De gustibus non est disputandum, czyli o gustach się nie dyskutuje. Mówi się także, żeby nie oceniać książki po okładce. Nie da się jednak ukryć, że pierwsze wrażenie wizualne zdaje się być najważniejsze. Czasem pod niezbyt urodziwym opakowaniem może kryć się prawdziwa perełka. Dziś skłonimy się ku największym brzydalom na ulicach. Zapraszamy na subiektywny przegląd TOP 5: najbrzydsze samochody świata.
Zdrowy, dorosły człowiek pozostawiony podczas trzydziestostopniowego upału w zamkniętym samochodzie po 45 minutach nie jest w stanie samodzielnie funkcjonować i wymaga podania kroplówki. W przypadku dzieci, zwierząt i osób starszych nawet kilka minut zamknięcia może skończyć się tragicznie. Jeździsz samochodem latem? Bądź bardzo ostrożny!
Badanie techniczne często mylone jest z przeglądem samochodu. Tymczasem to pierwsze jest obowiązkowe, przeprowadzane w stacjach diagnostycznych, a jego pozytywny wynik jest niezbędny do tego, aby pojazd został dopuszczony do ruchu. Z danych TDT wynika, że w 2018 roku około 2 proc. pojazdów nie przeszło badań technicznych. Mało? Niekoniecznie. Oznacza to, że na naszym podwórku jest około 450 tys. niesprawnych aut.
Passerati to zjawisko, fenomen, ikona, stan umysłu. Gwiazda Youtube’a, celebryta, o którym śpiewa się piosenki z milionami wyświetleń. Bohater niezliczonych memów. Na jego temat powstają przysłowia, pisze się o nim wiersze. Dla jednych synonim obciachu, dla innych synonim luksusu. Ma tyle samo wielbicieli co hejterów. Wielbiciele twierdzą, że hejtują zazdrośnicy. A za co wielbi się w Polsce VW Passata?
Ceny paliw są znacznie wyższe niż w latach ubiegłych. Kierowcy zaczynają odczuwać coraz większe zmęczenie finansowe spowodowane stale rosnącymi kosztami, samej benzyny, ropy naftowej, ale i wymaganych napraw. Zaczynamy szukać kolejnych sposobów, które pozwolą nam przeciwdziałać inflacji. Jak oszczędzać drożejące paliwo? Rozwiązaniem może być hypermiling. Przeczytaj, aby dowiedzieć się, jak działa.
Nic nie trwa wiecznie. Każdy samochód ma swój staż życiowy. Eksperci szacują, że trwa on mniej więcej od 6 do 8 lat. Nie jest to oczywiście regułą, bo są marki, które choć lata największej świetności mają już za sobą, nadal utrzymują niezłą pozycję na rynku. Ale są też takie, których choć już dawno nie ma, wyraźnie zapisały się na kartach historii motoryzacji. Jakie są samochody, których już nie ma?
W życiu kierowców nie ma nudy. Co jakiś czas słychać głosy o kolejnych zmianach w Kodeksie drogowym. Jedne budzą mniej kontrowersji, inne nieco więcej. Żadna jednak nie pozostaje bez wpływu na codzienność zmotoryzowanych. Tym razem obowiązkowa będzie prawdopodobnie tzw. jazda na suwak. Dzięki niej korki przed zwężeniami mają rozładowywać się płynniej. Kiedy zmiana wejdzie w życie i na czym dokładnie polega?
Motoryzacyjnym hitem kilkunastu ostatnich lat w Polsce jest zdecydowanie Volkswagen Passat. Na początku swojej kariery nad Wisłą samochód ten stał się symbolem zachodniego luksusu, dziś niestety ma gorszą reputację. Czy słusznie? Absolutnie nie, ponieważ Volkswagen Passat ma wiele zalet.
O BMW krążą mity, niektóre z nich doprawdy zabawne i bazujące na stereotypach z lat minionych. Sam skrót nazwy rozwijany jest na wiele sposobów: Będziesz mocno Wkurzony, Bolid Młodzieżowych Wieśniaków czy Bity Malowany Wyszpachlowany. Znacie te mity?
Za kierownicą Fiata Pandy siedzi mężczyzna w japonkach. Auta rodzinne wybierają faceci wyrafinowani i przykładający wagę do sukcesu. Właściciele SUV-ów to „bulwarowcy” chcący podkreślić swoje wymiary. Auta modne i drogie wybierają ci, którzy uważają, że wydając dużo monet na swoje cztery kółka, mogą więcej. Nie są to jednak faceci zadufani w sobie, a tacy, którzy chcą podnieść poczucie własnej wartości.