Badanie techniczne często mylone jest z przeglądem samochodu. Tymczasem to pierwsze jest obowiązkowe, przeprowadzane w stacjach diagnostycznych, a jego pozytywny wynik jest niezbędny do tego, aby pojazd został dopuszczony do ruchu. Z danych TDT wynika, że w 2018 roku około 2 proc. pojazdów nie przeszło badań technicznych. Mało? Niekoniecznie. Oznacza to, że na naszym podwórku jest około 450 tys. niesprawnych aut.
Passerati to zjawisko, fenomen, ikona, stan umysłu. Gwiazda Youtube’a, celebryta, o którym śpiewa się piosenki z milionami wyświetleń. Bohater niezliczonych memów. Na jego temat powstają przysłowia, pisze się o nim wiersze. Dla jednych synonim obciachu, dla innych synonim luksusu. Ma tyle samo wielbicieli co hejterów. Wielbiciele twierdzą, że hejtują zazdrośnicy. A za co wielbi się w Polsce VW Passata?
Ceny paliw są znacznie wyższe niż w latach ubiegłych. Kierowcy zaczynają odczuwać coraz większe zmęczenie finansowe spowodowane stale rosnącymi kosztami, samej benzyny, ropy naftowej, ale i wymaganych napraw. Zaczynamy szukać kolejnych sposobów, które pozwolą nam przeciwdziałać inflacji. Jak oszczędzać drożejące paliwo? Rozwiązaniem może być hypermiling. Przeczytaj, aby dowiedzieć się, jak działa.
Nic nie trwa wiecznie. Każdy samochód ma swój staż życiowy. Eksperci szacują, że trwa on mniej więcej od 6 do 8 lat. Nie jest to oczywiście regułą, bo są marki, które choć lata największej świetności mają już za sobą, nadal utrzymują niezłą pozycję na rynku. Ale są też takie, których choć już dawno nie ma, wyraźnie zapisały się na kartach historii motoryzacji. Jakie są samochody, których już nie ma?
Korki, stres i frustracja na drodze to codzienność wielu kierowców. Jednym ze sposobów na usprawnienie ruchu jest jazda na suwak (ang. zipper merge), czyli zasada płynnego włączania się do ruchu z kończącego się pasa. Chociaż w Polsce obowiązuje już od kilku lat, wciąż budzi kontrowersje i nie zawsze jest prawidłowo stosowana. W tym artykule wyjaśniamy, jak działa jazda na suwak, dlaczego warto ją stosować,
O BMW krążą mity, niektóre z nich doprawdy zabawne i bazujące na stereotypach z lat minionych. Sam skrót nazwy rozwijany jest na wiele sposobów: Będziesz mocno Wkurzony, Bolid Młodzieżowych Wieśniaków czy Bity Malowany Wyszpachlowany. Znacie te mity?
Za kierownicą Fiata Pandy siedzi mężczyzna w japonkach. Auta rodzinne wybierają faceci wyrafinowani i przykładający wagę do sukcesu. Właściciele SUV-ów to „bulwarowcy” chcący podkreślić swoje wymiary. Auta modne i drogie wybierają ci, którzy uważają, że wydając dużo monet na swoje cztery kółka, mogą więcej. Nie są to jednak faceci zadufani w sobie, a tacy, którzy chcą podnieść poczucie własnej wartości.
Współczesny świat jest skonstruowany głównie przez mężczyzn i z myślą o mężczyznach. To fakt czy seksistowski mit głoszony przez środowiska ultrafeministyczne? Czy poza dążeniem do równouprawnienia w kwestiach społecznych i zawodowych kobiety muszą walczyć o większą uwagę skierowaną na ich codzienne bezpieczeństwo i zdrowie?
Rządowa aplikacja mObywatel rozbudowywana jest o kolejne cyfrowe dokumenty. Po ostatniej aktualizacji, aplikacja umożliwia przechowywanie w swoim smartfonie kopii dowodu rejestracyjnego oraz polisy OC. Oprócz tego mPojazd przypomni nam o końcu ubezpieczenia samochodu czy zbliżającej się dacie przeglądu technicznego. Czy mPojazd sam w sobie jest rewolucją? Co zmienia dla kierowców?
Każdy kierowca ma własny styl jazdy. Jeden uwielbia żyłowanie silnika i wsłuchiwanie się w jego melodię, drugi zmienia biegi jak w zegarku przy 2.5 tys. obrotów. Są jednak złe nawyki, które sprawiają, ze auto częściej niż inne odwiedza warsztat. Warto się ich pozbyć dla korzyści własnego portfela. Oto 7 fatalnych nawyków, które niszczą każde auto!





